4 Kasım 2015 Çarşamba

bir rüyadan hareketle


kandil gecesi edilen intihar kabul olunur mu?
vardım secdeye ve böyle sordum kendime
azdık, çok az.

böyle böyle sorular sorardık kendimize
başbaşa kaldığımızda o büyük hareketsizlikte
yani gecede, orada hayvan gibi olan şeyle, başbaşa
ürperen yerlerimize sürdüğümüz merhem
bizi kuvveden fiile taşırdı

erkek arı her çiçekten bal almaya yazgılıdır
kanını devşirir, dölünü ve her nevden ilmini
şu yaz denilen acıtıcı zaman adasından
samatya bir uzak zamandır

erkek arı her çiçekten kâm almaya yazgılıdır
eğildim, vardım secdeye, parmaklarım tütün
kokuyordu
kendimden nefret ettim
kandil gecelerine, belli belirsiz bir huzura ait
ne varsa geçtim.
kendimi bütünlediğim o uçta
bunlarla oyalanamazdım ya, bu sorguyu aşan
sorgularla muhattap
olmayı kendime görev edindim.

oh ne âlâ! hay bin kunduz! ah min’el aşk!
bildim.
bildim olunamayacağını borges
bildim direnilemeyeceğini şu gidişatına şu karaşın
dünyanın
bildim imsakiyeler neden hep ekmek kokar
ıscak ve ıscak
salomon hangi isme tekabül eder
süleyman mı?
erkek arı çıplak
ve daltonesk
bahktin sarmış kitabını
mustafa karnavalesk
bildim, aşk, arı, merhem
rücu, aslına.
bizi kuvveden fiile taşırdı aslında.


ufuk akbal, sağcılık şiirleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder